ဗုိလ်မှူးြကီးက ဘယ်ညာ ဘယ်ညာနင်း .. ပွဲခင်းပရိတ်သတ်က တဝါးဝါးဟား

ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​​ေဆွး​​ေနွး​တယ်ဆိုတာကာယကံရှင်နှစ်ဦး​နှစ်ဘက်ြကား​ကဝင်ြပီး​
“သည်း​ခံလိုက်ပါသူြကီး​ရာ။သည်း​ခံလိုက်ပါသူ​ေဌး​က​ေတာ်။”

ြဖန်​ေြဖ​ေစ့စပ်​ေပး​ရုံနဲ့မရသလိုရွာဦး​ကဆရာ​ေတာ်​ေကျာင်း​​ေခါ်၍ြကိမ်​ေဆာ်ြပီး​နင်​ေတာ်နင်တန်ပန်း​ကန်ကွဲလက်ဘက်တစ်ရိုး​ကွမ်း​တစ်ရိုး​နဲ့​ေကျ​ေအး​ပလိုက်လို့လည်း​မရြပန်ပါဘူး​။ြကား​ထဲမှာအ​ေြကာင်း​အ​ေပါင်း​​ေတွကအများ​ြကီး​ရှိ​ေသး​တာကိုး​။ထည့်တွက်ငဲ့ကွက်ဖို့လိုလာတဲ့အထဲမှာထိပ်ဆုံး​က​ေြပး​​ေနတာက​ေတာ့Geo-politicsလို့​ေခါ်တဲ့ပထဝီနိုင်ငံ​ေရး​ြကီး​ပါပဲ။တိုင်း​ရင်း​သား​ချင်း​အတူတူ၊ခံစား​ချက်ရှိခဲ့တာချင်း​လည်း​အတူတူ၊ရခိုင်​ေတွဆီမှာလက်နက်ကိုင်သည်​ေလာက်မရှိပဲ၊ရှမ်း​​ေတွ၊ကချင်​ေတွ၊ကရင်​ေတွ၊ကယား​​ေတွဆီမှာ​လက်​နက်ကိုင်​တပ်ဖွဲ့​ေတွရှိ​ေနရြခင်း​အ​ေြကာင်း​ဟာအဲသည်ပထဝီ​ေြကာမလွတ်တဲ့ပ​ေယာဂကထိပ်ဆုံး​ကပါပါတယ်။တဘက်နိုင်ငံကအား​​ေပး​အား​​ေြမှာက်ြပု​ေနတယ်လို့မဆိုလိုပါဘူး​။သူတို့ကိုင်ထား​တဲ့လက်နက်​ေတွဟာအဲသည်ဘက်ကဝင်လာတာမဟုတ်ရင်ကိုယ့်ဆီကစစ်တပ်က​ေတာ့ြပန်ထုတ်​ေရာင်း​စား​ပါ့မလား​။ြပီး​ကျအဲ့ဒါြကီး​​ေတွနဲ့ကိုယ့်ြပန်ပစ်မယ့်ဟာကို။

အဲသည်နယ်စပ်​ေဒသ​ေတွမှာရှိတဲ့လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်း​​ေတွရဲ့ရပ်တည်မှုဟာတစ်ဘက်နိုင်ငံရဲ့နိုင်ငံ​ေရး​​ေပါ်လစီ​ေတွအ​ေပါ်မှာအမှီြပု​ေနတာက​ေတာ့ြငင်း​ဖို့ခက်ပါတယ်။ြမန်မာ-ဘဂင်္လား​၊ြမန်မာ-တရုတ်နဲ့ြမန်မာ-ထိုင်း​ဆက်ဆံ​ေရး​​ေတွမတူညီတဲ့အတွက်သက်ဆိုင်ရာနယ်စပ်​ေဒသကလက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်း​​ေတွရဲ့ရှင်သန်​ေနထိုင်ပုံချင်း​လည်း​မတူညီြကဘူး​။တရုတ်တစ်နိုင်ငံတည်း​​ေတာင်မှပဲ​ေဘကျင်း​အစိုး​ရဆီကသ​ေဘာထား​၊ယူနန်ြပည်နယ်အစိုး​ရရဲ့သ​ေဘာထား​၊နယ်စပ်အုပ်ချုပ်​ေရး​အဖွဲ့ရဲ့သ​ေဘာထား​​ေတွဟာတစ်ခုနဲ့တစ်ခုမတူြကဘူး​။

တစ်ဦး​ချင်း​စီရဲ့အကျုိး​စီး​ပွား​သက်​ေရာက်မှုအ​ေပါ်မှာအ​ေြခခံြပီး​တစ်မျုိး​စီတုန့်ြပန်ြကသတဲ့။

အဲသည်အခါမှာရှုြမင်သုံး​သပ်ဖို့ကပထဝီက​ေန​ေဘာဂဘက်ကို​ေြပာင်း​လာြပန်​ေရာ။စစ်ကိုအမှီြပုြပီး​အကျုိး​စီး​ပွား​ြဖစ်ထွန်း​မှု(Wareconomy)ဆိုတာကိုထည့်မစဥ်း​စား​လို့မရဘူး​ြဖစ်လာတယ်။

စစ်ြဖစ်ရင်လူ​ေတွကဒုက္ခသည်​ေတွကိုချည့်ြမင်ြမင်​ေနြကတာ။သူ​ေဌး​ြဖစ်သွား​တဲ့သူ​ေတွကိုဘယ်သူမှသတိမထား​မိလိုက်ဘူး​။စစ်​ေြမြပင်မှာပစ်လိုက်တဲ့ဒိုင်း​​ေညာင့်ဒိုင်း​​ေညာင့်တစ်ခွန်း​ဟာကိုယ့်ပါး​စပ်ကစစ်တိုက်တမ်း​ကစား​ရင်း​​ေအာ်သလိုမျုိး​အလကား​ရတာမှမဟုတ်ပဲ။နှစ်ဘက်စလုံး​မှာစစ်စား​ရိတ်ဆိုတာ​ေတွရှိတယ်။

အဲဒီအတွက်​ေငွရ​ေပါက်ရလမ်း​​ေတွလည်း​ရှိရတယ်။သည်​ေတာ့မှနား​လည်လာရြပန်တာကခရိုနီဆိုတာနန်း​ရပ်​ေနြပည်မှာမှရှိတာမဟုတ်ဘူး​။​ေတာထဲ​ေတာင်ထဲလက်နက်ကိုင်​ေတွဆီမှာလည်း​ရှိတတ်တာပဲလို့သ​ေဘာ​ေပါက်လာတယ်။​ေရွှတွင်း​ြကီး​​ေပါ်ဖင်ခုထိုင်ထား​တဲ့အဖွဲ့ဆီမှာ​ေရွှသူ​ေဌး​ြကီး​​ေတွရှိသလို

​ေကျာက်တွင်း​ြကီး​​ေတွ​ေြခကန်တိုက်​ေနတဲ့အဖွဲ့ဆီမှာ​ေကျာက်သူ​ေဌး​ြကီး​​ေတွရှိမယ်။ဘာမှမရှိရင်လည်း​ပူစရာမလိုပါဘူး​။​ေတာထဲမှာပါဆိုမှသစ်ပင်မရှိပဲ​ေနမလား​။အဲသည်သစ်ပင်မှမရှိလည်း​မပူနဲ့။

ရာသီဥတုကကိုယ့်ဘက်မှာရှိတယ်။ဘိန်း​စိုက်စား​။ဒါ​ေလာက်မှအြဖစ်မရှိဘူး​ဆိုရင်သိပ်စဥ်း​စား​မ​ေနနဲ့။ဆက်​ေြကး​​ေကာက်စား​။ငှက်​ေပျာသီး​ကမှအခွံနွှာ​ေနရဦး​မယ်။​ေတာခို​ေနတဲ့လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်း​ပါဆို​ေနရဲဖမ်း​မှာ၊တရား​ဥပ​ေဒနဲ့မညီမှာဘာ​ေြကာက်စရာရှိသတုန်း​။အဲသည်​ေရ​ေသာက်ြမစ်ြကီး​​ေတွကိုထည့်မတွက်ပဲကိုင်း​ဖျား​ကိုင်း​နား​​ေလာက်ပဲလှည့်ချုိင်​ေနတဲ့ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ဆိုရင်ပျဥ်း​မငုတ်တိုြကီး​ကမှအတက်ထွက်တာ​ေနှး​​ေနဦး​မယ်။အသစ်အသစ်​ေသာလက်နက်ကိုင်​ေတွဝင်လာမစဲတသဲသဲရှိလိမ့်မပ။

စစ်နဲ့အကျုိး​စီး​ပွား​ြဖစ်ထွန်း​​ေနသူ​ေတွကဥပုသ်သည်တစ်​ေယာက်မှမပါတဲ့အတွက်လူသား​ချင်း​စာနာ​ေထာက်ထား​စွာြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ကိုလိုလား​လိမ့်မယ်လို့များ​ထင်သလား​။ခနတြဖုတ်က​ေလး​အပစ်အခတ်ရပ်စဲလိုက်ရင်​ေတာင်ဘိန်း​စိုက်နှုန်း​၁၃%၊ဘိန်း​ထုတ်လုပ်မှုနှုန်း​၁၆%​ေလာက်တက်လာသတဲ့။ဆက်​ေြကး​​ေတွ​ေဈး​ြမင့်လာြပီး​ဆက်​ေြကး​လိုက်​ေကာက်တဲ့ဧရိယာပိုကျယ်ြပန့်လာသတဲ့။

အဲဒီလိုငဲ့ကွက်စရာအ​ေြကာင်း​​ေတွ​ေြကာင့်တကယ်လို့များ​ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ရခဲ့လို့လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်း​​ေတွကိုအရပ်သား​အြဖစ်တပ်​ေခါင်း​ခွဲြပီး​​ေနရပ်ြပန်လို့လွှတ်လိုက်ရင်သည်အတိုင်း​ြပန်လွှတ်လို့မရဘူး​။သူတို့တ​ေတွဘယ်လိုဆက်ြပီး​လုပ်စား​ကိုင်စား​ြကမလဲဆိုတာအထိပူပူပင်ပင်ရှိရလိမ့်မယ်။အဲဒါDemobilizationလုပ်ရင်​ေတွ့ရမယ့်ြပဿနာပဲ။ငါ့နှယ်။မုန့်ဆီ​ေြကာ်ဆိုအသံ​ေတာင်မြကား​ချင်​ေတာ့ဘူး​။စဥ်း​စား​ြကည့်​ေလ။

သူတို့ကိုသူပုန်လို့ကိုယ်က​ေခါ်​ေပမယ့်လည်း​သူတို့နယ်မှာသူတို့လက်နက်ကိုအမှီြပုြပီး​ရထား​တဲ့အာဏာဆိုတာက​ေလး​ကအထုိက်အ​ေလျာက်​ေတာ့ယစ်မူး​​ေစတယ်။ကိုယ့်လက်ထဲကအာဏာကိုအဲ​ေလာက်လွယ်လွယ်ကူကူြပန်​ေပး​တတ်မှြဖင့်ကျုပ်တို့ြမန်မာြပည်ခုလိုဘ၀​ေရာက်စရာလား​။

​ေနာက်တစ်​ေြကာင်း​က​ေတာ့လက်နက်ကိုင်ဆိုတာအနည်း​နဲ့အများ​အရိုင်း​လို့ပဲ​ေြပာရမယ်။အယဥ်တစ်​ေယာက်မှမပါဘူး​။ယဥ်​ေနရင်လက်နက်ကိုင်လို့မရဘူး​။တချုိ့များ​ဆိုလူလား​​ေတာင်မ​ေြမာက်​ေသး​တဲ့က​ေလး​စစ်သား​​ေတွ​ေတာင်ပါ​ေသး​တယ်​ေလ။မဟုတ်ဘူး​ြငင်း​ရင်ယူကျုထဲမှာထိုင်း​​ေဆး​ရုံဝင်စီး​တဲ့သူငယ်​ေလး​​ေတွြပန်ြကည့်။သူတို့တ​ေတွမှစိတ်ြကမ်း​လူြကမ်း​မရှိရင်ဘယ်သူရှိမလဲ။

ငယ်ငယ်ရွယ်ရွယ်လက်နက်ကိုင်ဘ၀ကို​ေရာက်လာရတာအရွယ်နဲ့မမှျတဲ့စိတ်ဒဏ်ရာ​ေတွမရှိပဲမ​ေနဘူး​။

သူတို့ကိုအရပ်သား​​ေတွနဲ့အတူထား​လို့လွယ်ပါ့မလား​။အရပ်က​ေရာသူတို့ကိုဘယ်လိုပုံစံမျုိး​နဲ့ြပန်လက်ခံမှာလဲ။

အတိတ်ကအြဖစ်​ေတွကိုခဝါချြပီး​သင်ပုန်း​​ေချတာအဲသ​ေလာက်လွယ်ပါ့မလား​။သူတို့တ​ေတွအလုပ်အကိုင်လူမှု​ေရး​စီး​ပွား​​ေရး​အဆင်​ေြပ​ေအာင်စီစဥ်မထား​နိုင်ရင်အရင်အတိုင်း​လက်နက်ြပန်ကိုင်ဖို့ကအနီး​ဆုံး​ထွက်​ေပါက်ြဖစ်သွား​ဦး​မယ်။ဒါက​ေတာ့Re-integrationလုပ်ရင်​ေတွ့ရမယ့်ြပဿနာပါ။

သူများ​တကာဆီကအ​ေတွ့အြကုံသ​ေဘာတရား​နဲ့ပူပူပင်ပင်​ေတွး​​ေခါ်​ေမှျာ်ြမင်ထား​တာ​ေတွကို​ေလ့လာမှတ်သား​သင့်သလိုပဲတကယ်တမ်း​စစ်​ေြမြပင်မှာနဖူး​​ေတွ့ဒူး​​ေတွ့ရင်ဆိုင်တိုက်ပွဲဝင်​ေနသူ​ေတွဆီကြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​အ​ေတွ့အြကုံ​ေတွကိုလည်း​သိသင့်တာ​ေပါ့​ေနာ်။အထိုက်အ​ေလျာက်​ေအာင်ြမင်ခဲ့လို့သာသည်က​ေန့လွှတ်​ေတာ်​ေပါ်မှာတချုိ့​ေသာလက်နက်ကိုင်တိုင်း​ရင်း​သား​​ေခါင်း​​ေဆာင်​ေတွကိုကိုယ်စား​လှယ်​ေတာ်ြကီး​များ​အြဖစ်ြမင်​ေတွ့ခွင့်ရ​ေနတာမဟုတ်လား​။လက်နက်ကိုင်နဲ့လက်နက်စွန့်နဲ့ဘယ်သင်း​ကပိုများ​တယ်ထင်သလဲ။“အို..သူတို့လုပ်သမှျဘာဆိုဘာမှမ​ေကာင်း​ဘူး​။ဘာမှလာမ​ေြပာနဲ့မသိချင်ဘူး​။”ဆိုတဲ့တစ်ဘက်ပိတ်အြမင်မျုိး​ကိုမစွန့်နိုင်ရင်နှစ်ဦး​နှစ်ဘက်ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​​ေဆွး​​ေနွး​ဖို့ဆိုတာဘယ်ြဖစ်နိုင်ပါ့မလဲ။သည်အခါမှာဘဘြကီး​များ​ရဲ့​ေြခစလက်စနဲ့လက်ရုံး​ရည်နှလုံး​ရည်ကိုလည်း​​ေတွ့ခွင့်ြမင်ခွင့်ရခဲ့ပါ​ေပတယ်။

ကိုယ်တို့ဘဘြကီး​​ေတွကြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​​ေဆွး​​ေနွး​တဲ့အခါမှာ“​ေဟ့​ေကာင်​ေတွ​ေဟ့​ေကာင်​ေတွ။မ​ေြပး​နဲ့။အား​လုံး​လက်နက်ဖမ်း​ြပီး​အချခံပါ။ြပည်သူ့ဝိုင်း​​ေတွရဲထား​ြပီ။”ဆိုတာမျုိး​​ေချာင်ပိတ်ဖမ်း​ထား​တာမဟုတ်ပါဘူး​တဲ့။အပိုင်း​သုံး​ပိုင်း​ခွဲြခား​ြပီး​သီး​ြခား​ထွက်​ေပါက်က​ေလး​​ေတွ​ေပး​ထား​ပါတယ်။​ေခါင်း​​ေဆာင်ပိုင်း​ကို​ေတာ့လက်နက်ကိုင်လမ်း​စဥ်ကိုစွန့်လွှတ်ြပီး​နိုင်ငံ​ေရး​အား​ြဖင့်​ေခါင်း​​ေဆာင်မှုကိုရယူပါ။တရား​ဝင်နိုင်ငံ​ေရး​ပါတီ​ေထာင်ပါ။ကိုယ့်ြပည်သူ​ေထာက်ခံမှုရရင်အဲသည်ြပည်သူကိုကိုယ်စား​ြပုြပီး​​ေခါင်း​​ေဆာင်အြဖစ်ရပ်တည်ပါလို့လမ်း​ဖွင့်​ေပး​ခဲ့တယ်။

အဲဒီနည်း​အား​ြဖင့်ဦး​ဖုန်ကျား​ရှင်တို့၊ဦး​​ေကျာက်ညီလိုင်တို့၊ဦး​​ေအာင်ခမ်း​ထီတို့ဆိုတာကိုတိုင်း​ရင်း​သား​​ေခါင်း​​ေဆာင်များ​အြဖစ်ြမင်​ေတွ့ခဲ့ရတယ်။တြခား​လည်း​အများ​ြကီး​ရှိဦး​မှာ။ကိုယ်ကကိုယ်ြမင်ဖူး​တဲ့သူကိုပဲ​ေြပာ​ေနတာ။

ဒုတိယအဆင့်လူလတ်ပိုင်း​​ေခါင်း​​ေဆာင်​ေတွကို​ေတာ့စီး​ပွား​​ေရး​အခွင့်အလမ်း​​ေတွဖွင့်​ေပး​ြပီး​တရား​ဝင်ကုမ္ပဏီ​ေထာင်လို့အလုပ်အကိုင်အခွင့်အလမ်း​​ေတွ​ေပး​ခဲ့တယ်။​ေအး​ရှား​​ေဝါတို့၊ပတ္တြမား​နဂါး​တို့လိုတိုင်း​ရင်း​သား​​ေကျာ​ေထာက်​ေနာက်ခံကုမ္ပဏီလုပ်ငန်း​စုြကီး​​ေတွဟာအဲဒီနည်း​အား​ြဖင့်စည်ပင်ြဖစ်ထွန်း​လာတယ်။

တတိယအဆင့်က​ေတာ့လက်​ေအာက်ငယ်သား​ပိုင်း​​ေတွြဖစ်ပါတယ်။သူတို့ကလူဦး​​ေရပိုများ​ြပီး​ကိုင်တွယ်ထိန်း​သိမ်း​ရခက်တဲ့အထဲမှာပါတယ်။သူတို့ကိုမူလရှိရင်း​စွဲ​ေခါင်း​​ေဆာင်ရဲ့​ေအာက်မှာလက်နက်စွဲကိုင်ခွင့်ဆက်​ေပး​ထား​ြပီး​ကိုယ့်​ေဒသကိုယ်ကာကွယ်ဖို့ရိက္ခာလစာများ​နဲ့ဆက်လက်တည်ရှိ​ေန​ေစရတယ်။သို့​ေသာ်..။

အဲသည်သို့​ေသာ်ကအ​ေရး​ြကီး​တာ။အမိန့်နာခံတဲ့အခါမှာ​ေတာ့ြမန်မာ့တပ်မ​ေတာ်ကိုသာအမိန့်နာခံ​ေစရမယ်။နယ်ြခား​​ေစာင့်တပ်လို့​ေခါ်ချင်​ေခါ်၊ြပည်သူ့စစ်လို့​ေခါ်ချင်​ေခါ်၊ြကိုက်သလို​ေခါ်။ဒါ​ေပမယ့်တရား​ဥပ​ေဒအြပင်ဘက်ကလက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်း​မဟုတ်​ေတာ့ဘူး​။တပ်မ​ေတာ်ရဲ့ထိန်း​ချုပ်မှု​ေအာက်ကစည်း​ကမ်း​စံနစ်ကျတဲ့လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်း​အြဖစ်ဆက်လက်တည်ရှိရမတဲ့။အဲသည်တပ်သား​​ေတွဟာတပ်မ​ေတာ်သား​များ​နည်း​တူရိက္ခာလစာ၊​ေနရာထိုင်ခင်း​၊အခွင့်အ​ေရး​များ​ခံစား​နိုင်မှာြဖစ်ြပီး​အိုမင်း​မစွမ်း​လာတဲ့အခါပင်စင်ပါမကျန်ရ​ေအာင်ခံစား​ခွင့်ရှိ​ေစမတဲ့။တပ်မှူး​၊ခွဲမှူး​၊အရာရှိ၊အရာခံအား​လုံး​ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​အဖွဲ့အစည်း​ကသာပါဝင်ဖွဲ့စည်း​​ေစြပီး​၊တပ်မ​ေတာ်က​ေတာ့အုပ်ချုပ်​ေရး​ပိုင်း​၊စီမံခန့်ခွဲမှုအပိုင်း​မှာဝင်မပါပဲကူညီပံ့ပိုး​ရုံသက်သက်မို့တပ်​ေရး​ဗိုလ်ြကီး​တပ်​ေထာက်ဗိုလ်ြကီး​နဲ့စာ​ေရး​စာချီဝန်ထမ်း​အနည်း​ငယ်သာပါဝင်ြကမတဲ့။“​ေတာ်ပါရှင်တစ်ပတ်​ေလာက်​ေလှျာ့လိုက်ဦး​”လို့​ေတာင်​ေြပာစရာမကျန်ဘူး​​ေနာ်။

လွှတ်ကိုလိုက်​ေလျာ​ေတာ့တာ။ဒါ​ေပသိဟိုဘက်ကြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ယူထား​မိသူ​ေတွက​ေတာ့အိုင်ရင်း​ဇင်မာြမင့်သီချင်း​သံြကား​တိုင်း​မျက်ရည်မဆည်နိုင်ြဖစ်ြကရသတဲ့။“ချုိသာတဲ့စကား​​ေလး​များ​စွာ​ေြပာသမှျအဟုတ်ထင်ခဲ့။ခု​ေတာ့မှန်ရာကိုမှား​တယ်။ြကုံလာြပီမို့ြမင်လာြပီမို့….။”ဆိုတာ​ေလ။လက်စသတ်​ေတာ့သူတို့လည်း​နှလုံး​သား​အရင်း​အနှီး​နဲ့ပဲကိုး​။ယုံမှတ်လို့ပုံအပ်ြပီး​မှ​ေတာ့ထွက်မ​ေြပး​ပါနဲ့အသက်က​ေလး​ရယ်။အတူတူပဲဆက်​ေနြကတာ​ေပါ့။သာယာလို့ြငိမ်း​ချမ်း​တဲ့ကမာ္ဘဘာမှမ​ေဝး​ဘူး​အနီး​​ေလး​မှာပါ။

ဒီအခါမှာ​ေတာ့ကိုယ်​ေရာက်ခဲ့​ေနခဲ့ဖူး​တဲ့ကိုး​ကန့်အထူး​​ေဒသ(၁)က​ေလာက်ကိုင်ြမုိ့က​ေလး​ကိုြပန်သတိရမိပါတယ်။ဘဘဦး​ခင်ညွန့်နဲ့ဘဘဦး​ဖုန်ြကား​ရှင်တို့ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ယူြပီး​တဲ့အခါမှာကိုး​ကန့်​ေဒသကိုအထူး​​ေဒသအြဖစ်သတ်မှတ်ြပီး​အထက်မှာ​ေဖာ်ြပခဲ့တဲ့အချက်သုံး​ချက်နဲ့အညီရှဥ့်လည်း​​ေလှျာက်ပျား​လည်း​စွဲခဲ့ပါတယ်။ဖုန်အိမ်ကလူ​ေတွကိုအရပ်သား​အြဖစ်နဲ့​ေရွှြပည်ညွန့်ြမုိ့သစ်တည်ြပီး​​ေတာင်အုံနဲ့ကျင်း​နဲ့စုစုစည်း​စည်း​ြပည်တွင်း​အဝင်ခံခဲ့တယ်။စီး​ပွား​​ေရး​လုပ်ငန်း​ြကီး​​ေတွလွတ်လွတ်လပ်လပ်လုပ်ကိုင်ဖို့လည်း​လမ်း​ဖွင့်​ေပး​ခဲ့တယ်။အရင်တုန်း​ကလိုနင်ပဲငဆအ​ေခါ်အ​ေဝါ်​ေတွအစား​တ​ေလး​တစား​ဦး​ခွန်ဆာ၊ဦး​ဖုန်။

ဗိုလ်ချုပ်ြမအစရှိသြဖင့်အ​ေရး​တယူ​ေခါ်ဆိုဆက်ဆံတဲ့အခါကိုယ်​ေတွ​ေတာင်အရင်တုန်း​ကသူတို့​ေတွပုလင်း​တူဗူး​ဆို့မို့သာဘုတ်ကျီး​​ေြမှာက်ကျီး​ဘုတ်​ေြမှာက်​ေြမှာက်​ေနြကတာလို့ထင်ခဲ့တယ်။ဘိန်း​ဘုရင်လည်ပင်း​ဖက်​ေပါင်း​​ေနမှ​ေတာ့ဘုရား​တကာလုပ်လည်း​အကုသိုလ်မစင်နိုင်ဘူး​လို့​ေအာင့်​ေမ့မိတယ်။

အခု​ေတာ့သ​ေဘာ​ေပါက်လာြပီ။ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​လမ်း​စဥ်ကိုလိုက်တဲ့အခါမှာအတိတ်ကြဖစ်ရပ်​ေတွကိုသင်ပုန်း​မ​ေချပဲနဲ့​ေရှ့ဆက်လို့မရဘူး​။သူ့ဘာသူအရင်ကဘိန်း​ဘုရင်မကလို့ဘိန်း​သိြကား​မင်း​ြကီး​ပဲလုပ်လုပ်။ကိုယ့်ဘက်ကတ​ေလး​တစား​​ေခါ်​ေြပာဆက်ဆံြပီး​ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ယူလိုက်လို့အဲသည်​ေဒသမှာဘိန်း​စိုက်ပျုိး​ထုတ်လုပ်မှုပ​ေပျာက်သွား​မယ်ဆိုရင်၊စစ်ပွဲ​ေတွရပ်သွား​မယ်ဆိုရင်ဆယ်ခါ​ေခါ်ပလိုက်မယ်။တန်တယ်။

တကယ်​ေတာ့ကိုယ်​ေပး​နိုင်တဲ့​ေငွ​ေြကး​၊စီး​ပွား​​ေရး​အခွင့်အလမ်း​ဆိုတာသူတို့​ေတွအတွက်ဘာမှ​ေြပာပ​ေလာက်တာမဟုတ်ဘူး​။ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​မယူလည်း​သူတို့ဆီမှာအဲဒါ​ေတွြပည့်စုံြပီး​သား​။ဒါ​ေပမယ့်ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ယူလိုက်လို့စစ်ပွဲ​ေတွရပ်သွား​ရင်​ေဒသတွင်း​စီး​ပွား​​ေရး​လူမှု​ေရး​​ေတွပိုဖွံ့ြဖုိး​တိုး​တက်လာမယ်။ြပည်သူ​ေတွ​ေအး​​ေအး​ချမ်း​ချမ်း​​ေနရမယ်။တပ်မ​ေတာ်ြကီး​လည်း​​ေအး​​ေအး​ချမ်း​ချမ်း​​ေနရမယ်။ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​သည်ပျား​ရည်ကဲ့သို့အစဥ်ချုိတယ်။မလိုသူ​ေတွ​ေြပာစမ်း​ပါ​ေစ။ြငိမ်း​ချမ်း​ဖို့ကအဓိက။အကုသိုလ်အတွက်က​ေတာ့ကိုယ့်ခွဲတမ်း​နဲ့ကိုယ်။ကိုယ့်အထုပ်ကိုယ်ထမ်း​သူ့အထုပ်သူထမ်း​။

ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ယူြပီး​စမှာကိုး​ကန့်​ေဒသက​ေလး​ဟာအမှန်တကယ်ကိုပဲသာ​ေတာင့်သာယာ​ေအး​​ေအး​ချမ်း​ချမ်း​ရှိခဲ့ပါတယ်။ဘိန်း​အစား​ထိုး​သီး​နှံအြဖစ်ပန်း​ဂျုံနဲ့လက်ဘက်ကိုစိုက်တဲ့အခါကိုး​ကန့်လက်ဘက်​ေြခာက်ဆိုတာ​ေဈး​အြကီး​ဆုံး​ထိပ်တန်း​ပထမတန်း​ြဖစ်ခဲ့တယ်။နိုင်ငံတကာကအစိုး​ရမဟုတ်​ေသာအဖွဲ့အစည်း​များ​နဲ့ဘိန်း​စိုက်ပျုိး​မှုပ​ေပျာက်​ေရး​ကို​ေတာထဲ​ေတာင်ထဲပါမကျန်ထဲထဲဝင်ဝင်လုပ်ခဲ့ြကတယ်။ြဂိုလ်တုကဓါတ်ပုံချဲ့ြကည့်လို့ရတဲ့​ေခတ်ြကီး​မှာဘိန်း​ခင်း​​ေတွ​ေတွ့ရင်ဘီဘီစီကမ​ေအာ်ပဲ​ေနမှာလား​။လုံး​၀ပ​ေပျာက်မသွား​ပါဘူး​လို့ဆိုချင်ဆို၊နဂိုတုန်း​ကဘိန်း​​ေရာင်း​တဲ့​ေဈး​​ေဟာင်း​က​ေလး​ကိုအမှီြပုြပီး​တရုတ်ဘာသာနဲ့​ေလာင်ကိုင်း​လို့​ေခါ်တဲ့နယ်​ေြမက​ေလး​ဟာတရား​ဥပ​ေဒစည်း​ဝိုင်း​ထဲကို​ေတာ့​ေရာက်လာခဲ့တာဘယ်သူမှမြငင်း​နိုင်ဘူး​။ဆရာဝန်ဆရာမကို
“နင်ထမင်း​စား​ဖို့ဘိန်း​တစ်ခင်း​ပိုစိုက်​ေပး​မယ်။”
ဆိုတဲ့​ေခတ်​ေတာ့မဟုတ်​ေတာ့ဘူး​​ေပါ့။ဒါ​ေပမယ့်​ေရရှည်မှာစစ်မီး​ြပန်​ေတာက်လာခဲ့တာက​ေတာ့လက်နက်ကိုအ​ေြခခံတယ်လို့​ေြပာရမှာပဲ။

ဂူတစ်ဂူထဲမှာြခ​ေသင့်္နှစ်​ေကာင်​ေအာင်း​လို့ရချင်ရလိမ့်မယ်။နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံမှာ​ေတာ့လက်နက်ကိုင်စစ်တပ်နှစ်ခုရှိ​ေနလို့မရဘူး​။ကိုး​ကန့်​ေခါင်း​​ေဆာင်​ေတွမှာကိုး​ကန့်စစ်တပ်ဆိုတဲ့ခါး​ပိုက်​ေဆာင်တပ်တစ်တပ်ထား​တယ်။သူတို့အုပ်ချုပ်​ေရး​အဖွဲ့ရှိတယ်။ကိုး​ကန့်ရဲနဲ့ကိုး​ကန့်တရား​စီရင်​ေရး​အဖွဲ့သပ်သပ်ရှိတယ်။​ေထာင်​ေတာင်မှကိုး​ကန့်အကျဥ်း​​ေထာင်သပ်သပ်ရှိတာ။ကိုယ်​ေတွဘက်မှာဆိုရဲစခန်း​မှာပဲချုပ်စရာရှိတယ်။​ေထာင်​ေရး​တန်း​​ေရး​ဆိုလား​ရှုိး​လွှတ်ရတာ။အုပ်ချုပ်​ေရး​ပိုင်း​နှစ်ဖွဲ့ရှိ​ေပမယ့်သိပ်မရှုပ်​ေထွး​ဘူး​။တရား​ခံမိရင်ဗမာလား​။လာခဲ့ဗမာရဲစခန်း​ကို။တရုတ်၊ကိုး​ကန့်လား​။

သူတို့ဟာသူတို့လာ​ေခါ်သွား​လိမ့်မယ်။ဗမာဘက်ကဌာနဆိုင်ရာအစည်း​အ​ေဝး​​ေတွတိုင်း​ကိုး​ကန့်ဘက်ကကိုယ်စား​လှယ်တစ်​ေယာက်နှစ်​ေယာက်တက်တယ်။ကိုး​ကန့်အစည်း​အ​ေဝး​လည်း​ြမန်မာကိုယ်စား​လှယ်ဖိတ်တယ်။ညီညွတ်​ေရး​နဲ့အသက်ရှည်ရှည်၊ခင်ခင်မင်မင်​ေပါ့။ကျန်း​မာ​ေရး​ပိုင်း​မှာ​ေခတ်မီစက်ကိရိယာပစ္စည်း​စုံတဲ့သူတို့ကိုး​ကန့်​ေဆး​ရုံထက်ကိုယ်တို့ြမန်မာ​ေဆး​ရုံကိုပိုအား​ကိုး​တယ်။

သည်ဘက်မှာကအထူး​ကုထား​တာ​ေလ။ြမန်မာဆရာဝန်တစ်​ေယာက်အ​ေနနဲ့ကိုး​ကန့်တစ်နယ်လုံး​ကိုတံခါး​မရှိဓါး​မရှိအန္တရာယ်ကင်း​စွာသွား​လာလို့ရတယ်။ဖုန်အိမ်လည်း​​ေဆး​သွား​ကုဖူး​တယ်။ပယ်အိမ်လည်း​​ေဆး​သွား​ကုဖူး​တယ်။အလွန်ချမ်း​သာြကွယ်၀သ​ေလာက်မာန်မာနမရှိ၊​ေဖာ်​ေဖာ်​ေရွ​ေရွယဥ်ယဥ်​ေကျး​​ေကျး​ဆက်ဆံတတ်သူများ​အြဖစ်ပဲြမင်ခဲ့ရတယ်။ကိုယ်​ေနခဲ့တဲ့သက်တမ်း​တ​ေလှျာက်ဘယ်​ေနရာမှာမှြပဿနာမရှိခဲ့ဖူး​။

လက်နက်ကိုင်နှစ်ဖွဲ့ရှိ​ေနတာကလွဲလို့။ဒါ​ေပမယ့်အဲသည်လွဲလို့​ေြကာင့်ပဲကိုး​ကန့်မှာ​ေနာက်တစ်ြကိမ်တိုက်ပွဲ​ေတွထပ်ြဖစ်ရတယ်။

လက်နက်အသင့်ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​ဆိုတာအချိန်မ​ေရွး​ပဋိပက္ခြပန်ြဖစ်နိုင်တာကိုး​။တစ်ဦး​နဲ့တစ်ဦး​တစ်ဘက်နဲ့တစ်ဘက်ယုံြကည်မှု​ေတွပျက်ြပား​သွား​တာနဲ့ြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​က​ေလး​လည်း​ကိုယ့်အသက်ကိုဖက်နဲ့ထုပ်ြပီး​လစ်ရတယ်။ဒါ​ေြကာင့်ပါး​စပ်ကြငိမ်း​ချမ်း​​ေရး​စကား​ဘယ်လိုပဲဆို​ေန​ေန၊လက်နက်အသစ်​ေတွထပ်ဝယ်​ေနသမှျ၊လက်နက်အင်အား​​ေတွတိုး​ချဲ့​ေနသမှျဓါး​​ေသွး​ရင်း​​ေမတ္တာပို့၊ငါး​မှျား​ရင်း​ဥပုသ်​ေစာင့်​ေနသလိုသာရှိလိမ့်မယ်။

ဒီအချက်​ေတွ​ေြကာင့်တချုိ့​ေသာတိုင်း​ရင်း​သား​လက်နက်ကိုင်​ေတွ​ေတာင်း​ဆို​ေနြကတဲ့ဖက်ဒရယ်တပ်မ​ေတာ်ြကီး​ဆိုတာဘယ်လိုပုံစံမျုိး​နဲ့ြဖစ်နိုင်​ေချရှိသလဲ​ေတာင်း​ဆိုတဲ့သူ​ေတွကိုယ်တိုင်ပဲြပန်စဥ်း​စား​ြကည့်​ေစချင်ပါတယ်။

ကိုယ့်ဘက်ကမုန့်ဆီ​ေြကာ်ြကီး​​ေမှျာ်ြပီး​နှုတ်ခမ်း​နာနဲ့သင့်မသင့်စဥ်း​စား​ပူပန်​ေနသလိုပဲ၊ဖက်ဒရယ်ြပည်​ေထာင်စု​ေတာင်း​ဆို​ေနတဲ့သူ​ေတွအတွက်နှုတ်ခမ်း​နာအ​ေြကာင်း​က​ေလး​​ေမး​ပါရ​ေစ။တကယ်လို့များ​အစိုး​ရဘက်က​ေမတ္တာတရား​ြကီး​မား​စွာဖက်ဒရယ်ြပည်​ေထာင်စုြကီး​တည်​ေဆာက်ဖို့ခင်ဗျား​တို့ြပည်နယ်ကိုသီး​ြခား​အုပ်ချုပ်ခွင့်​ေပး​လိုက်ြပီဆိုရင်ကိုယ့်ြပည်နယ်ထဲမှာအုပ်ချုပ်​ေရး​စီမံခန့်ခွဲ​ေရး​၊ကာကွယ်​ေရး​အစရှိတဲ့အဖွဲ့အစည်း​(Institutions)​ေတွများ​စံနစ်တကျခိုင်ခိုင်မာမာဖွဲ့စည်း​ထား​ြပီး​တာအဆင်သင့်ြဖစ်​ေနြပီလား​။

အလုံအ​ေလာက်ရှိ​ေနြပီလား​။တကယ်ြကီး​အဟုတ်ြကီး​ကိုကိုယ့်ဘာသာခွဲထွက်နိုင်ြပီလား​။ြပန်​ေတွး​ြကည့်ပါဦး​​ေလ။မုန့်ဆီ​ေြကာ်မစား​ရလည်း​နှုတ်ခမ်း​နာစင်​ေတာ့ဘာလာလာစား​နိုင်လိမ့်မယ်မဟုတ်ဘူး​လား​။သူတို့ကို​ေြပာရင်း​ကိုယ့်​ေမြကီး​ကိုလည်း​မ​ေနနိုင်မထိုင်နိုင်ပူပူပင်ပင်​ေြကာင့်ကျဝင်ရြပန်ပါတယ်။မယ်ဖျား​လည်း​​ေရွှ​ေတာင်တက်မယ်ဟန်ြပင်ရင်“မင်း​ြကီး​များ​”ဆို“ဖရား​”ထူး​မယ့်၊မင်း​ြကီး​နည်း​ရင်“ဖရဲ”လိုက်မယ့်​ေနာက်ပါဗိုလ်​ေြခ​ေလာက်​ေလာက်လား​လား​မှရှိနိုင်ပါ့မလား​။အား​ကိုး​​ေလာက်ပါ့မလား​။လို့အများ​ြကီး​စိုး​ရိမ်မိပါတယ်မယ်မယ်။​ေဟာ..ဟို​ေရှ့ကလာ​ေနတာမုန့်ဆီ​ေြကာ်သည်ြကီး​ထင်ပါရဲ့။
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. ဦးဝင်းတင်၏စာ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger